Als ik inlog in de portal van de Power BI Connector, dan zie ik dat de verbinding met Exact Online verbroken is. Hoe kan ik dat voorkomen?
1 antwoorden
Dat kan een aantal oorzaken hebben:
- De connector probeerde gegevens uit Exact Online in te lezen op een tijdstip dat de API van Exact Online niet bereikbaar was. Dat kan gebeuren als deze API in onderhoud is of een storing heeft. Let op: de API van Exact Online is elke nacht tussen 4:00 en 4:30AM in onderhoud. Rond dat tijdstip kun je dus beter geen refresh doen.
- Er zijn meerdere gebruikersaccounts in de Power BI Connector die gekoppeld zijn met hetzelfde Exact Online account. In dat geval zullen ze elkaar telkens na 10 minuten uitloggen. Zorg ervoor dat hetzelfde Exact Online account niet meerdere keren wordt gekoppeld.
- De Power BI Connector is langer dan 30 dagen niet gebruikt, in dat geval moet je ook opnieuw verbinden.
In het algemeen kan het ook gewoon een keer gebeuren dat de verbinding verbroken wordt, zonder traceerbare oorzaak. De verbinding met Exact Online wordt elke 10 minuten vernieuwd. Als gebruiker merk je daar niets van, dat regelt de Power BI Connector voor je. In dat proces van vernieuwen kan een keer iets mis gaan (bijv. door een vertraging of time-out), waardoor de verbinding ook verbroken kan worden.