Bij de import uit AccountView krijg ik de melding “er is geen antwoord ontvangen”. Hoe kan ik dat oplossen?
Deze melding betekent dat AccountView.NET geen antwoord ontvangt van de lokale AccountView installatie. Waarschijnlijk is er iets niet in orde met de koppeling tussen AccountView en AccountView.NET.
Hieronder tonen we de toelichting van Visma, mocht dat geen oplossing geven dan adviseren we om contact op te nemen met de helpdesk van Visma:
Door in te loggen als beheerder in AccountView.Net kun je in het tabblad Algemeen kiezen voor de knop Testbericht versturen. Hierdoor wordt er een testbericht verstuurd vanuit AccountView.Net naar de AccountView Communication Service (ACS) die, indien succesvol, de versie ophaalt van de gekoppelde AccountView installatie.
Indien je hierbij de melding “Er is geen antwoord ontvangen” krijgt, dien je de stappen te volgen in de integratiegids AccountView inrichten voor AccountView.Net-apps om het veld Logingegevens AccountView Backoffice Server in te voeren in AccountView.Net in het tabblad Algemeen of dient u de stappen te volgen om het certificaat handmatig te koppelen.
Het versturen van een testbericht toont ook de oorzaak van het verbindingsprobleem indien u de melding “Deze versie van AccountView ondersteunt geen methodes van versie 1.0” terugziet in de gekoppelde (AccountView) Apps.